Nästa julkort

image189

I år har jag skickat 10 julkort med snigelposten. Jag är av den åsikten att ska man skicka några julkort så är det med Posten det bör göras. Att spamma folk med e-postjulkort är slött.
Varje år blir det lite slumpvis vilka som får. Det blir liksom dom som poppar upp i huvet. Närmaste familj och kompisar.

Det känns skönt när man fått iväg dom. Julfriden närmar sig och man har skänkt en vän en tanke i juletid. Plötsligt så dimper det ner julkort från folk man inte umgås med direkt. Eller personer man bara ser sporadiskt. Jag känner en liten skamsen känsla och tänker att jag får då "lägga till" ytterligare en person på min lista till nästa år.

Vi skickar en tanke och får andra tankar som vi sen kanske bör återgälda med en tanke som den säkert inte räknar med och så håller det på. Blir nån sur om jag inte skickar julkort nästa år? Minns jag överhuvud taget vilka jag skickade till förra året? Kommer dom ihåg att dom fick av mig?

För några är detta kanske viktigt, men inte för mig egentligen. Det är ju tanken som räknas och kortet är ju bara en affärsidé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0