Inlines, bra sak!

image37

Jag kom ihåg första gången jag såg ett par inlines. Det var nångång på sjuttiotalet i tvsoffan.
Familjen tittade  på Janne "Loffe" Carlssons fredagsunderhållning. Minns inte vad den hette.
Han gjorde alltid en rolig och överraskande entré. Ibland på motorcykel, iblan hoppandes genom en vägg av rispapper men just denna fredag kom han på inlines.

Detta var tiden då dom fyrhjuliga "rullskridskorna" just hade passerat världen och blivigt töntiga. Det häpnadsväckand var att  alla hjulen på Loffes gricker satt på rad! En efter en. Det såg ut som om han faktiskt åkte skridskor på scen. Han "saxade" runt på cirkus scen en stund och alla  häpnade. I allafall jag.

Nu har det gått 30 år sedan dess och jag har själv ägt ett par inlines av märket rollerblades i flera år.
Inlines hette ju rollerblades först eftersom det var det första märkesgrickerna på land. Sen kom flera märken och vi fick använda det mer korrekta namnet inlines.

Jag har idag köpt min dotters första riktiga inlines. Bra hjul och skön sko. Kul! Jag fick då tillfälle att åka med henne. Hon är utmärkt duktig.

Inlines= bra motion, bra samvaro, kul sysselsättning. Kort sagt ett biligt nöje!

Se upp i backen - tusen hål i nacken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0