Jazzfestivalen-Steely Dan

image31

Snart är det dags!
Stockholm jazz festival. Det var några år sedan jag var där. 1999 tror jag det var. Mitt dragplåster var då Gary Burton och Chick Corea. Oslagbart. Detta år har festivalen lyckats få dit mitt absoluta favvoband. Det legendariska Steely Dan. Första dagen kommer dom, den 17:e juli. Jag har såklart inhandlat biljetterna sedan länge. Jag kommer att vara på plats tidigt för att få bra platser. Troligen får man genomlida mindre bra musik men det är det värd såklart ;) .

När Steely Dan var i stan senast och enda gången hittills, var jag på plats. En god vän tillika Steelyfan hade bokat biljett på parkett nära mixerbordet för att få det optimala ljudet. Känslan av förväntan och glädje börjar infinna sig nu precis som förra gången. Jag har biljetterna framme och hoppas på en härlig dag.

14 dagar kvar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0