Modemfrustration

image30

Normalt sätt har jag bredband kopplat till min laptop. Eller så söker jag upp nåt ställe som har ett öppet nätverk som jag kan surfa på. Nu när jag jobbar i norra sverige så är jag hänvisad till modem. En frustrerande situation för en surfnörd som jag. Bara att ladda upp bilden ovan, som ju är viktig ;) tar lika lång tid som att tillreda en kopp pulverkaffe, iof så gör man andra saker under tiden. Inte som förr när man satt kvar och stirrade på skärmen för att se att allt gick rätt till.

När sen bilden är uppladdad så skriver jag bloggen och hoppas på att uppkopplingen funkar tills allt är klart för publicering. Lite besvärligare, lite mer tidskrävande.
Allt blir enklare när jag kommer hem igen.

Temat tid är nåt jag gillar att snacka m som ni märker.
Det är kanske för att jag själv är tidsoptimist. Jag återkommer säkert i frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0