Alternativt firande

image23

Årets midsommarfirande blev inte helt som jag hade tänkt mig. Jag hamnade på en fjälltopp.
Eftersom vädret i jämtland var ett av sveriges bästa detta år så passade jag på att göra
denna utflykt som jag längtat att göra i många år. Västfjällets topp.
En timmes biltur och sen en gångmarsch på dryga timmen upp. På toppen var det härlig utsikt runt om.

Naturen är fantastisk! Hela detta fjäll i stort sett tomt på folk. Några ytterligare som fått samma idé blev lika förvånade som vi att se andra. När den medhavda matsäcken avnjöts så kom en flock renar längre ner. Ca 300 meter från oss. En härlig upplevelse. På hemvägen nre för fjället så åkte jag kana med skorna i snön.
Kan inte låta bli att reflektera över hur sällan man tar tillfällen att vandra i naturen. En enkel och billig sysselsättning men så givande.

Det var inte sista gången, jag lovar.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0