Snart midsommar

image22

Nu är det snart dags för midsommarfirande. Idag är det vintersolståndet och dagen är lika lång som natten. Här uppe i Östersund innebär det ljust i stort sätt hela dygnet. En mycket konstig känsla egentligen.
Just nu vet jag inte exakt vad jag ska göra på midsommarafton. Troligen får vädret vara med och bestämma.
Om solen skiner och värmen hittar hit så kan jag tänka mig att besöka Jamtli (östersunds skansen) för en traditionell upplevelse med barn, pensionerer folkdans och sång. Annars så vilar jag hela dan. Pratar i telefon och åker en tur med bilen kanske. Äter en bit mat och ser på tv. Kanske jag är med vänner här i Östersund som själva tycker det är bra med en okompliserad midsommar.
När jag själv inte har min familj i närheten så är det vila som är viktigast i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0