Tiden är relativ, eller tvätten?

image29

Jag har tidigare pratat om tidsskillnader i olika delar av landet. Alltså skillader i uppfattningen om hur lång en minut är exemelvis. Nu har jag försökt att boka och nyttja en tvättid i min tillfälliga bostad. Till en början så hittade jag inte tvättstugan överhuvudtaget. Jag var väl till en början inte helt aktiv med med sökandet heller men visste inte då hur besvärligt det skulle bli. När jag efter en vecka lyckades fråga en granne så kunde jag boka min tid.

Det var en klassisk nyckeltavla. För att göra en lång historia kort så efter att missat min tid en gång och fått min tidsbokare flyttad en gång så noterar jag en sak.
Det är väldigt långa tvättider här där jag bor.
Under en dag är det endast tre bokningsbara tider. Det är tre stycken fyratimmarspass per dygn. I en annan lägenhet jag bodde i här kunde man boka en hel dag.

Där jag normalt bor i Stockholm är det en och en halvtimmespass samt några två timmarspass fördelat under en dag.

Har man återigen längre tid på sig ju längre norr ut man kommer? Går maskinerna långsammare här än i huvudstaden? Har man mer tvätt måne? Är det kanske inte så många som behöver tvätta?

Vi storstadsbor är kanske så vana att allt ska gå så fort så tvättiderna inte vill bryta rytmen?

Jag har ännu inte lyckats att komma in till själva maskinerna för att tvätta men jag hoppas att så sker snart. Annars måste jag återigen stressa förbi stan för att köpa nya underkläder. Jag hinner inte tvätta i handfatet, nämligen.

Nu ska jag rusa ner i tvättstugan och boka en ny tid. Håll tummarna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0