Facebook #2

image156
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, nu när jag har haft facebook i någon vecka eller två så har jag lite fler åsikter i frågan.

OM man nu ska ha ett/en facebook så bör man inte ha nåt annat virituellt nätverk. Det tar ju en hiskerlig tid att hålla på med. Vad jag förstått så är vitsen just att bara sitta och "fixa" med sitt nätverk. Skicka virituella skålar, smällar, kramar och annat. Behjärtansvärt iof.

Det possitiva är ju att man plötsligt ser bekanta eller gamla vänner som man inte sett på många år höra av sig. Kul såklart. Känns inte alltid nödvändigt. Jag tror det är ett ålderstecken att söka sig tillbaka till sina forna vänner. Man undrar "Vad blev det av?..." osv. Helt naturligt

Det negativa är ju att det dels tar mycket tid och energi. Det liksom ockuperar hjärnan och datorn till förmån för allt annat som är nu. Sen blir man ju lite splittrad. Ännu en cyberidentitet att odla.

Min facebooksida får ligga kvar ett tag, i studiesyfte men jag kommer troligen inte att vara där i någon större utsträckning. Jag skall i fortsättningen försöka ringa folk istället.

Jag ska försöka göra verklighet av min analoga facebook någon dag. Till jul kanske.


Kommentarer
Postat av: Huus

Intressant att höra din åsikt om ansiktsboken. Har ingen, är rädd för att just fastna som du säger...

2007-10-09 @ 21:51:09
URL: http://sirhuus.blogg.se
Postat av: lillaq

Jepp, don´t go there.
Är man det minsta känslig för att vilja pilla och dona
med editering och har surfovanor i allmänhet så skit i det. Inget nytt egentligen.

2007-10-10 @ 02:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0