Den ständiga musiken i mitt huvud!

Det finns ju en hel del ljud i vår omgivning. Det piper, visslar, tjuter och bankar. Ljud är fantastiskt roligt att hålla på med. Om jag inte gjort det jag gör hade jag kanske blivit en "soundeffektsman" eller nåt ;)

Jag (och säkert många med mig) har den lilla egenheten att om jag hör ett ljud, vilket som helst vill jag utveckla det till nåt annat. Ex. en musikslinga eller låt. Ofta är det en kul syssla som går per automatik men...
Det kan vara ett besvär med.

Det finns framförallt två låtar som jag inte blir av med och det är lustigt nog Bill Gates som har bestämt dom åt mig.

Låt 1.
John Williams - Star Wars


image147

När jag ansluter en extern enhet till min dator så ljuder dom två första tonerna i starwarstemat. Jag tror det är en ordinär kvint. ex. C - G

Låt 2.
Gloria Gaynor - Feelings


image146

När samma enhet sedan loggas ut så ljuder samma kvint fast åt motsatta håll G -C vilket blir starten på "Feelings"

"Feelings, Nothing more than feelings, Trying to forget my Feelings of love. Teardrops Rolling down on my face, Trying to forget my Feelings of love. Feelings..."

Föreslå gärna andra låtar. Jag har liksom tröttnat lite på dessa två 70-talsdängor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inga förslag ännu. Jag får väl försöka hämta själv.

2007-09-21 @ 19:48:00
Postat av: Huus

Agitate!

2007-09-22 @ 01:39:56
URL: http://sirhuus.blogg.se
Postat av: storaQ

Jag kom äntligen på ett alt. till Feelings, pröva med signaturen till Flintstones. Det kan funka men den blir väl oxå irriterande i längden.

2007-09-22 @ 13:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0