Bra eller obra?

image194

Jag har några gånger sett stjärnorna på slottet. Ett program där de medverkande är något bedagade artister kanske. Programidéen är enkel. Varje person får ansvara för en dag där aktiviteter och meny planeras på ett personligt sätt. Meningen är att man ska få en unik och privat bild av deltagarna tror jag.

Jag vet inte vad jag ska tycka om detta program.

Å ena sidan så är det lite skoj att se dessa personer som sig själva (i den mån det går med en kamera i nyllet) i situationer där dom trivs nämligen att snacka om sig själva. Visst är det lite intressant att höra deras egna ord om de löpsedlar dom varit föremål för. Nog är det kul att se "stjärnor" som dom människor dom är.

Å andra sidan känns hela programmet lite tragiskt. Dom blottar sig på ett sätt som dom kanske inte vill egentligen känns det som. Hade det inte varit vin, sprit, grogg till varje mål mat så hade det kanske inte blivit så mycket sanningar sagt. Vi får veta om Härenstams otrohet, Arjas desperata försök att komma med i allsång på Skansen. Saker vi inte behöver veta som publik kan jag tycka.

Nu har sista programmet varit och jag undrar om dom tycker att det är ok fortfarande. Om SVT varit rättvisa vid klippbordet. Behövde verkligen Peter Stormare vara med? Kommer Arja få sjunga på Skansen? Kan Härenstam förlika sig med sin skuld till Anita?

Tja, vi får nog aldrig vet svaren på dessa tunga frågor. Vi behöver inte det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0