Ett minne blott

image191

ja, då var det snack om väder igen! I hela fyra dagar var det snö. I morse var allt helt borta och regnet öste ner. Sååå trist! Min yngsta son tycker att det är mycket snö när det är lite rimfrost på morgonen.

Kommer vi någonsin få uppleva riktiga vintrar i mälardalen mer? Vi snackar om växthus effekt och miljöförstörng. Någon sa att detta är den varmaste vintern på 100 år eller så. Men vad gjorde att det var så varmt för hundra år sen då? Det kan ju inte varit växthuseffekten, eller?

Jag vill att det kommer mer snö så jag kan pröva mina skidor som jag hittade i soprummet. Två par klassiska träskidor med stavar och allt i topp skick. Lite liljeholmens valla på det sen bär det iväg.

Kanske...

Kommentarer
Postat av: Lasso Girl

Du kan glömma att det nånsin blir som det varit igen. Vi hade värmerekord för nån vecka sedan. 45 grader i skuggan. Vattnet börjar ta slut. Jorden är sjuk!

2008-01-09 @ 01:39:15
Postat av: lillaq

Jag tror inte heller det blir som förr. Tyvärr.
Jag citerar Hasse o Tages "Ett glas öl"

1.
När man ser på hur barna
växer upp och står i.
Kan man undra om barna
nånsin får det som vi.

Om det finns jobb, om det finns mat,
om det är drägligt där dom bor,
finns det får och kor och vatten och luft.

Kan dom sola sig gratis
finns det blommor och blad.
Har dom fläsk och potatis
kan dom ta sig ett bad.

Framtiden verkar dyster
när man grubblar över ett glas öl.
Men man hoppas att barna ändå får ett glas öl.

Stick
Ha det bra i värmen på en Sarakrog,
rosenrött och himmelsblått.
Ska det va vårt liv är inte bara knog.
Öl är till exempel gott.

2.
När am ser på hur barna
växer upp och står i.
Kan man undra om barna
nånsin får det som vi.

Om det finns jobb, om det finns mat,
om det är drägligt där dom bor,
finns det får och kor och vatten och luft.

Får dom döttrar och söner
har dom dragspel och vals?
Har dom kvar bruna bönor?
Har dom någonting alls?

Framtiden verkar dyster
när man grubblar över ett glas öl.
Men man hoppas att barna
ändå får ett glas öl

2008-01-09 @ 02:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0