Shyffert, Batra o Babben



Jaha, då har jag nog kommit till vägs ände med denna blogg. Jag såg i Svd igår att de stora bloggarna inom kultursvängen lägger av. Formuleringar som "Det suger ur energi" och "ockuperad hjärna" återkommer ständigt.

Jag kan inte säga att jag arbetat ihjäl mig direkt med denna blogg men två år får räcka.
Om jag inervjuar mig själv om detta kanske det skulle se ut som följer:

Reporter - Jaha nu slutar du efter två år. Hur har det varit?
Hans - Jotack. Det startade som ett experiment. Jag visste inte hur en blogg funkade och folk i min närhet frågade mig hur det var så jag bestämde mig för att prova.
Reporter -  Var det som du föreställt dig?
Hans - Jo, ganska faktiskt. Jag har ju alltid legat på en låg nivå...inläggsmässigt sätt då ;) Min ambition var att reflektera över saker jag stötte på i min vardag och det gjorde jag. Inte så märkvärdigt eller intressant egentligen.
Reporter -  Skulle du kunna starta en annan blogg?
Hans -  Absolut! Men då med ett mer riktat mål. Exempelvis en arbetsblogg eller en åsiktsblogg.
Reporter - Åsiktsblogg?
Hans -  Ja, där jag eller nåt jag representerar driver en fråga eller ställning i nåt som berör andra med.
Reporter -  Vad har du fått ut av att blogga?
Hans -  Inget direkt egentligen. Eftersom jag inte utmanat nåt eller någon så har det mest varit kul. Att blogga handlar ju lite om att "snuttifiera" intryck och resonemang. Det har jag redan i mitt yrkesliv som humorist så det är inget nytt.
Reporter -  Hur har besöksstatestiken varit under dom här två åren då?
Hans -  Hehe, jag har inte haft lika många besökare som Shyffert, det kan jag säga men en trogen skara på ett tjog typ. Det har ju varierat ganska mycket eftersom jag varit alldeles för lat med inlägg emellanåt. Ska man bli stor måste man vara aktiv, aktuell, frän och blogga om nåt intressant. Jag har inte uppfyllt nåt av dom egentligen.
Reportern -  Då får jag tacka dig för att du tog dig tid Hans!
Hans - Tack själv Hans, och vi kanske ses någon annanstan på nätet.
Reportern - En sista fråga bara, ska du börja Twittra istället?
Hans - Hahaha, har testat det. Tyvärr, inte ens jag har så mycket dötid att jag hinner med det. Nä, inget för mig.

Sorti...

Kommentarer
Postat av: Tom

Vekt att du lägger av, men grattis till giftermålet får jag passa på att säga! :)

2009-05-21 @ 11:56:50
URL: http://typpapper.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ah... du ger mig dåligt samvete ;)



Jag kanske kommer igång efter sommaren. Vem vet.

Jag håller koll på typ papper i alla fall.

Vi hörs.

2009-05-21 @ 15:48:22
Postat av: Tom

Det ska du inte ha. En blogg är ingen evighetsmaskin. Typ pappers dagar är garanterat räknade.. Fast än så länge tycker jag de dyker upp uppslag då och då som är värt att skriva om. Kul att du läser.



Vi hörs!

2009-05-21 @ 19:04:01
URL: http://typpapper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0