Semester eller vila?

 

Nu när sommaren är här (i de flesta delar av sverige) så får många av oss motstridiga känslor i kroppen.
Efter alla avslutningar med ungarnas aktiviteter och när dom egna arbetsuppgifterna går ner i någon form av sparlåga så pirrar det i kroppen efter nåt att göra. Nåt annat att göra dvs. Den sk. semestern närmar sig. Den tiden när man ska ladda batterier, läsa en bok, sova och dricka gott vin på kvällen i goda vänners lag. Men också tid för arbete. Sånt arbete som man egentligen inte kan. I mitt fall så brukar jag dessa tider lägga klickgolv i köket eller tapetsera på torpet eller som på bilden ovan bygga en lekstuga. Jag är visserligen ganska praktiskt lagd men jag behöver all den som semestern erbjuder till att arbeta på, just för att det går långsamt.

Varje skruv måste planeras. I regel måste jag öva momentet innan jag faktiskt utför det.

Självklar så är det roligt. En härlig känsla att själv skapa, bygga och laga.

I år har jag investerat i en elektrisk gräsklippare och vi ska bygga ett staket på torpet samt måla om huset en andra gång.

Det verkar bli en lång semester i år ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0