Coca cola, inte för en datanörd

image179

Min son och jag har ett gemensamt intresse för dataspelande. Vi brukar för att göra det hela lite roligare bege oss till en spelhall. Ett ställe där det finns många datorer och där folk spelar eller surfar tillsammans. De senaste åren har dessa hallar varit ganska "sluggiga" och rätt stökiga egentligen. Som vuxen har man fått stålsätta sig lite i den miljön för att inte tappa hoppet om ungdomen ;)

Idag hittade vi ett nytt ställe. På utsidan såg det gansk ordinärt ut. Lite halvhemligt och lagom murrigt. När man sen kom in så var det en himla stor och ljus lokal. Det var en hel massa större skärmar med lite  reklam och det visades exempel på folk som spelade. En klart fräsch och modernt rum utan tillstymmelse av mörk "Emokänsla".

Det var efter jag hade betalat för den tid vi skulle spela och jag även ville ha en kopp kaffe som jag blev riktigt förvånad. Killen i kassan säger,
- Vad ska du ha för sorts kaffe?
- Jaa, vanligt svensk svart kaffe tack, sa jag.
- det har vi inte. Säger killen. Du kan få en Kaffe Americano, En dubbel expresso med varmt vatten i.

Jag häpnade. Det visade sig att stället hade en inriktning på Italiensk kost och kaffe på menyn.
Visst kunde man få sig en Cola men att man främst satsade på Italienskt och hade alla sorters kaffe och även en liten smakrik meny var väldigt roligt att se.

Kaffet var gott och spelen roliga. Hälsotänkandet finns där man minst anar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0