VA FAAN!

image157

Man kommer hem 23.50 med bilen efter en föreställning sådär lagom trött. Jag svänger upp på parkeringen med siktet inställt på min plats nr 78. TVÄRNIT! Någon står på min plats! En jävla BMW från -92. Vit.
En trött suck, sen eldar jag upp mig och parkerar på den för tillfället lediga p-platsen bredvid. Självklart så nära jag kan så BMW jäveln måste klättra in genom passagerardörren i morgon. HA! Ingen sur lapp här inte, bara en iskall markering. Tar sen mitt pick och pack och stegar nöjt in genom porten.

Kommer sedan på att det är jag som kommer att få p-böterna. Inte han som står på min plats. Ojoj.
Då börjar ringandet. 0771-141516 till vägverkets registerinformation "som förstår talad svenska". Får ett namn. En granne i en annan port. Han ska dö! Ringer sen nummerupplysningen för att få ett mobilnr. Ska bli skönt att ringa kl. 24.00 och väcka vederbörande. Jag får två nummer.

Då fegar jag ur lite så jag skickar sms till båda istället. Ett kort neutralt informativt sms som meddelar att jag skickar eventuella böter till BMW ägaren.

Sen parkerar jag om bilen lite snyggare. Direkt ringer det på min telefon.
Hello! hör jag i andra luren. En engelsman. Han kan inte svenska, har inte förstått att det är hyrda p-platser just där. Eftersom det är städnatt på gatan så finns det ju inga platser dom närmsta kvarteren. Han är förkrossad. Självklart är han inte på plats utan i Nacka och kan inte komma dit och parkera om bilen.
Jaja, jag veknar naturligtvis och han lovar att vara mer uppmärksam. Han hade ju lagt i biljett i god tro. Jaja, jag rullar runt en stund innan jag hittar en plats hyffsat lagligt en bra bit från huset där jag bor .

Jag fattar bara inte varför han inte stod på en plats närmare P-automaten?
Varför parkerade han på söder när han var i Nacka?

Skit samma. Jävla BMW!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0