Tv eller tidning?

image145

Jag har för tillfälligt båda dom stora morgontidningarna i min brevlåda på mornarna. Det blir ju en hel del läsning om man ska plöja allt. Deta har resulterat att jag inte särar på tidningen. dvs lyfter ur ex. kulturdelen för att börja med den. Nä, jag läser istället tidningen från pärm till pärm i olika omgångar under dan.

Jag har då noterat hur lika dispositionen blir en ordinär vardagkväll framför tv:n.

1. Vi börjar med löpet som kan likställas med förkvällens många tablåer.
2. Sen kommer ledaren och nyheter. Repriser av nyheter och debatt lite tidigt på kvällen. Oprah kanske ;)
3. Sen ramlar det på med näringslivsbilagan. Det blir väl ekonominytt och plus kanske.
4. I tidningen kommer vi fram till ett annonsblad från SIBA. Reklamdags således i rutan.
5. Efter det Kulturdelen. Lite nöje, lite bolibompa, nån sitcom.
6. Andra delen av SIBA. Reklaminslagen ökar ju senare det blir.
7. Kungörelser och insändare. Samhällsnyheter och information.
8. Sportbilagan (upp och ner förvisso), gör inget för jag zappar ändå.
9. Andra delen av nyhetsbilagan. Sena kvällsnyheter, lokala sammandrag
10. Familjesidan. Reportage, dokumentärer.

Tja, det finns vissa likheter i alla fall. Säkert helt medvetet från DN och SVD ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0