Lite lite bättre



Idag är det tisdag. Tisdagar tycker jag är en lite lite bättre dag än måndagar. Lite lite bättre känns det.
Det finns en liten liten chans att jag kommer vara nöjd med denna dag.

Vi har ju delat upp våra liv i små mindre delar. År-månder-dagar osv.
Att man har faviritmånader kan man ju förstå eftersom vi i denna del av världen har en väldig variation på årstiderna. Men hur är det med veckodagarna? Varför är det roligare vissa dagar än andra?

Viktigaste dan på veckan kanske är lördan. Dan då man kan göra egna planer från början till slut. Inga krav på att vara pigg dan efter (i regel).

Nästa favvodag är väl fredan. Vårat heliga fredagsmys ;) Eftersom man arbetat hela veckan (förhoppningsvis) så är man "värd" en slapparkväll. Helt legalt.

Sen kommer nog tisdagen. Dan då man är mitt i men ändå har härliga förväntningar på veckan. Allt som kommer att hinnas med.

Onsdagen. samma som ovan fast lite lite lägre förhoppningar.

Torsdagen är den stressigaste tycker jag. Det liksom kör ihop sig inför fredan. Man måste göra saker nu.

Sist kommer måndan. Helgens samvaro dröjer sig kvar i huvet. Vad skall man börja tänker man.


Ja, har inget annat att säga idag faktiskt.
Jag tar en promenad så får vi se.  Kanske att jag får så pass mycket feeling att jag plitar ner nåt viktigare i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0