Zlatan och väder



Det är sommar i Sverige. Det är EM i fotboll europa. Just nu kretsar det mesta vi snackar om (i min inskränkta verklighet) Zlatans knä och vädret vi vill ha eller inte.

Tabloiden och media i övrigt liknar mer en barometer där vi får rapporter varje timma om hur Zlatans knä mår.
Att det en vecka innan Midsommar snackas mer om ett knä en hur vädret skall bli indikerar fotbollens betydelse för folksjälen i detta land.

Själv är jag som bekant ganska ointresserad.
Jag gjorde en spådom över Sveriges chanser. Vi får stryck på håret av Spanien och blir utklassade av Ryssland.
Jag hade rätt vad gäller Spanienmatchen så vi får väl se hur det går mot Ryssland.

Tills dess så får vi se om temperaturen kryper över 10 grader här och om regnet kanske stillar sig en aning. Vi kan inte  göra nåt åt varken det ena eller andra i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0