Repris - repris - repris

Jag satt vid datorn som jag just nu har vid tvsoffan. Jag gillar att ha TV:n på under tiden jag sitter vid datorn. Bra sällskap. Hamnade mitt i en film son handlade om kapten Hornblow, ett mustigt skeppsdrama. Kostymfilm på högsta nivå. När den filmen är klar så zappar jag runt en stund. Hamnar på en repris av CSI. Vilken säsong vet jag inte men jag har sett avsnittet förr. Sen lyckas jag se ytterligare ett avsnitt av Simpsons som jag sett minst två ggr innan.

Jag åt sen en macka och skulle bara kolla mailen innan jag stände av för kvällen och zappade lite ytterligare på tv:n.
Vad får jag se om inte samma film om kapten Hornsblow! Dessutom i samma kanal som två timmar tidigare!
Hur tänker man då? Jag tror att man köper sändningsrätter i tidsperioder så tv bolagen har bara en viss tid på sig att visa sina filmer, men att visa samma film i samma kanal samma kväll känns lite överdrivet.

Eller så kanske bolaget ville vara helt säkra på att deras tittare inte missade filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0