2=1

image176

Jag är en av dom som gillar att läsa dagstidningar. Jag har sen över tio år bojkottat kvällsblaskorna som jag anser fördummar och vilseleder medborgarna mer än upplyser.
Läser således både svd och dn någon gång under dan. Är sedan några år prenumerant av Svd och hakade för en tid sedan på ett erbjudande på DN. Kul att se båda giganterna bredvid varandra var min tanke.

Nu funderar jag lite över hur det egentligen går till på redaktionerna?
Har dom spioner eller rent av nåt samarbete eller är det så att dom är på samma "våglängd"?

I båda tidningarna i söndags så var det stora reportage om Eva Dahlgren. Det stod liknande saker i båda reportagen. Var detta planerat? En samtidig publicering? och varför?

Det var ju ett lite mer fördjupat reportage om en aktuell person så ingen ville väl vara tvåa med det men det som oroar mig är vad vi får för typ av nyheter egentligen? Jag är inte insatt i branchen alls utan bara en liten konsument men finns det kanske nåt "filter", "bank" som allt hämtas från. Man vet ju att TT, AP och andra leverantörer av världsnyheter sätter tonen på nyheterna dagligen men på ett lokalt plan, hur ser det ut då?

Klart är, att jag inte behöver två dagstidningar i alla fall. På samma sätt så räcker det att lyssna på SR:s nyheter på morgonen för det är samma nyheter på kvällen. Ganska obegripligt tycker jag. Radion borde ju vara mer uppdaterat tycker man.

Jaja, nyheter är ju bäst när man själv kommer med dom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0