Welcome vinter!

image166
(min gamla bil, jag saknar den... :)

Då var alla fyra på plats. Två nya frächa fram och förra årets investering bak. Kvalitétsdäck för säker körning.
Kom ihåg att inte försöka svara i telefon när du har ett löst framdäck på domkraften. Bilen kan välta. Inte nödvändigtvis men den kan det. I mitt fall gjorde den det.

Ring ring, fummel i fickan, domkraft välter och bilen med den. Malte tre ½ år står bredvid med muttrarna i en påse. Jag kväver en väldigt lång och ful ordsvit och håller framdäcket med ena handen och bilens framvagn med andra utan att kunna röra mig.

Jag ser en kvinna längre bort på parkeringen och frustar fram ett litet hjälp. Hon ser inte riktigt men skickar fram sin man som släpar sig fram till bilen. Det visar sig att mannen är helt ohändig. Det är helt klart första gången han ser en domkraft och att han ska bli utsatt för en situation liknande denna har han överhuvutaget inte kunnat tänka sig ens i sin vildaste fantasi. Jag och denna lätt fumliga hjälpande hand försöker "pilla" in domkraften under bilen igen.
Vem har inte funderat på vad som händer om bilen "glider" av domkraften? Jag vet nu.
Tja, jag ska inte göra detta större än vad det var utan allt löste sig på bästa sätt.

Nu får gärna slasket komma.

Kommentarer
Postat av: storaQ

Grattis. Det är bra att lägga i handbromsen när man gör sånt där, vett´u. Ps. köpte du däcken på nåt billigt å bra ställe?

2007-11-06 @ 22:10:33
Postat av: syster

skönt att det löste sig och att inget allvarligare hände. var rädd om dig. kram

2007-11-07 @ 14:08:07
Postat av: isabella

Vi har hämtat våra vinterdäck nu. blir att byta dom imorn. det får samuel stå för. ;)

2007-11-10 @ 17:32:39
URL: http://ellabay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0