Natursurf?

Jag kommer att jobba på distans den kommande vackan. Mitti den sörmlänska myllan, återigen. I ett torp mellan åkrarna med utsikt över en sjö. Kan det bli bättre?

En vänlig granne som fick vetskap om mina planer och liksom jag är datanörd, erbjöd sig att låna ut sitt trådlösa turbo 3G modem till mig. Jag ville liksom prova hur täckningen var här.

Tyvärr visade det sig att jag hade en för modern dator som slutat med den typ av "port" som modemet behövde för att kunna användas. Jävligt trist. Så nu sitter jag här med en lååångsam uppkoppling.

Jag har ju tidigare bloggat om att man i dessa lägen ska använda tiden till att "öva" sitt vardagstålamod. Allt behöver inte gå i turbofart. Då skulle jag inte jobba.

Nu skulle jag helst vilja kunna surfa på tunga sidor och skicka omfattande bilagor och anat som kräver bandbredd.

Tja, det får vänta såklart. V. 19 blir det.

Vi ses i morgon, i något lugnare tempo ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0