Andrum

image203

Igår så var jag och coatchade lite i en kyrka. Dom ska visualisera ett evangelium med ett kort litet drama på några repliker.

Jag är inte särskilt sakral av mig. Jag är ateist men accepterar religioner och respekterar tro. Däremot gillar jag verkligen kyrkorummet. Eller platser som fyllts med nån form av symbolik överhuvudtaget.


Det känns lite som en teaterscen där ridån just gått ner, lyset slocknat och alla är på väg hem. Det finns en massa energi och kraft kvar. Efter en illusion eller koncentration som man nästan kan ta på. Ett andrum, ett rum med andar, ett rum att undra i?

För några år sedan fick jag en förfrågan om att sätta upp den medeltida texten "Alla och envar" som skulle gå på turné i svenska kyrkor. Tyvärr blev det inget av det projektet men jag funderar på att kanske dra igång det själv.

Dags att hajpa kyrkan kanske ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0