hemsms???

image207

Det ringde på min hemtelefon. Jag svarade. I luren hörs en inspelad röst som säger nåt i stil med: "Du har fått ett sms till din hemtelefon som kommer att läsas upp för dig."
Sen läses ett sms upp av en typsk dataröst med sådär roliga betoningar. Jag får två val, lyssna en gång till tryck 1 eller lägg på.

Vad händer? Sitter folk på fullaste allvar och sms:ar hemtelefoner?

Är det tidsbrist det handlar om? Har vederbörande tappat rösten?
Sms:et var inte ämnat till mig ens.

Detta är ju ett utmärkt hjälpmedel för stumma är min nästa tanke.

Tänk vad människan kan hitta på bra saker ;)

Kommentarer
Postat av: lisa

vet du vad jag tror? Jag tror att det är nån som har två nr till en person, ett hemnr och ett mobilnr och så råkar man skicka sms:et till fel. Jag gjorde det misstaget nyss. I och för sig ville den inte skicka det men ändå...
Steely Dan i veckan? ses på söndag

2008-02-22 @ 12:09:43
Postat av: lillaq

Ja, kanske. Men jag tror man måste vara ansluten till denna tjänst för att den skall funka.
Tja, jag vet inte men inget är väl automatiskt...

2008-02-22 @ 15:04:58
Postat av: Niklas

Man behöver inte registrera sig för tjänsten. Det går att skicka till hemtelefoner om man vill. De flesta trådlösa telefoner man köper klarar även att skicka SMS..

2008-05-08 @ 14:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0