koncepttänk=vinst?

image206

Melodifestivalens andra omgång gick av stapeln ikväll.
Vi skulle titta lite och jag såg kanske hälften.
Samma gamla låtar, samma gamla scenografi, samma gamla crazysnack av loket den yngre, samma gamla temposänkande dansinslag och samma gamla politiskt korrekta blandning av artister.

Vi såg några av det gamla gänget som man vet gör en bra show. Kvällens godispåse med Häggqvist och Johansson som kronjuvel. Borde ju vara solklar seger med två vinnare i ett team, eller?
Sen har vi de unga som troligen kommer att gå vidare på artistbanan. Sist är det dom där som man måste ha med. Dom som är roliga att se på, som omväxling.

En trend är väl att nu är det inte samba eller latinopop som gäller utan uttalat österuropeiska tongångar. Vi har ju lärt oss att vinnarna är Litauen, Estland Ukraina nu för tiden så några av bidragen i denna omgång verkligen tävlade i rövslickeri på hög nivå. Patetiskt faktiskt, tycker jag.

Jaja, en bagatell på en lördag...

Kommentarer
Postat av: Lasso Girl

Och trots att du tycker att det är så patetiskt så måste du använda din tid och energi till att kommentera saken.

Du är som alla andra.

2008-02-17 @ 14:29:21
Postat av: Lillaq

Ja, väntat.
Tja, nu är jag inte själv att bestämma vad som ska visas på min TV. En familj där flera sysslar med musik och har ett intresse av detta vill se och höra. Som ett tidsfördriv och eftersom jag fyller mitt liv med satans så mycket som är meningfullt i övrigt så är jag inte orolig att bli avtrubbad.

Vad fyller du själv dina dagar med LG?
Vad ahr du för intressen?
Hur ser din verklighet ut?

2008-02-17 @ 18:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0