Grönan - ett helvete



Att vistas på Grönan i Stockholm kräver mycket av en människa. Stor som liten.
Vi var tvugna att välja en helg även detta år. Det är ju annars den klart sämsta dagen man kan välja. Lördag, vackert väder=packat  med folk. Väntat och vi hade stålsatt oss inför detta.

Jag skall försöka att inte bara klaga men gör det till att börja med.

Ett åkband kostar oavsätt ålder 280:-
Då kan mina två yngsta barn inte utnyttja allt. Den yngsta får klara sig med hälften av attraktionerna kanske. Pissdåligt policy tycker jag. Bara inträde, åkband går lös på 1200:- för oss. Jaja, man kan ju åka hur mycket man vill???

Nja, nu är det ju så långa köer till allt (till och med kärlekstunneln) så man hinner med kanske 3 attraktioner i timmen.
Om ledningen på Gröna lund kunde anställa några fler till på varje attraktion så skulle kötiden halveras. Nu går oftast en stackars ensam "förare" som hela tiden måste lämna spakarna för att kolla säkerheten. Omständigt! Snålt!

Sen är  det ju så jäkla trångt. Dels ligger byggnaderna vägg i vägg. Sen ringlar köerna både till attraktionerna och matställen ut i området så man kommer inte fram alls. Farligt. Hur många kan man klämma in på Grönan egentligen?

Sen kan man inte köpa dricka på petflaska innom området heller. Jag hittade inget i alla fall. Det känns väl närigt. Tanken är väl att man ska köpa en dricka på mugg och vara tvungen att sörpla i sig direkt.

Ojoj, lång lista ;)

Mina förbättringsförslag:

Återinför barnåkband som är längdbaserat.
Skippa det asdyra inträdet. 70 spänn för att vuxna ska få vistas på omr. Hutlöst!

Nu det kontroversiella förslaget: Ha en maxgräns för antalet personer på området.  (låter genomförbart;)

Nästa år blir det garanterat inte Grönan.

Sen måste jag ju tillägga att det var lite kul. Att se ungarna skrika av skratt är ju nästan värt pengarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0