Kontorssnack



Eftersom jag har ett ganska kringflackande liv så får jag rätta mina krav efter omständigheterna.
Just nu så är jag mer eller mindre tvingad att ha mitt kontor på allmän plats, uteslutande. Det finns ingen uppkoppling varken trådlöst eller per modem där jag bor.
Jag är således hävisad till de allmänna nätverken. Dom finns i regel på stationer och bibliotek.
Själv har jag valt det sistnämda. Jämtlands Läns Bibliotek. Eller närmare bestämt deras café.

Jag sitter och mejlar, skypar och sköter pappersjobb. Allt från att betala räkningar till att uppdatera hemsidor.
Känns lite märkligt att sitta i en allmän miljö med hela kontoret på bordet för alls ögon men, det verkar vara det bästa ändå.

När jag sitter här i flertalet timmar per dag så kommer och går det folk hela tiden såklart. Jag kan ju inte undgå att höra vad folk pratar om. Ibland intressant, ibland störande. Det avhandlas skvaller om andra, kära återeenden, jobbintevjuer, ensamma lucher, mammafikor i grupp, bokmalar på rast.

En skön miljö. Alla sorter möts. Alla är välkomna.

Som tur e så uppdagades det att hon som förestår fiket är bördig från Södertälje. Ytterligare en Täljetok i förskingringen ;) Vi hade gemensamma bekanta på håll såklart.

Perfekt för jag kommer att blockera ett bord i hennes fik i minst en vecka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0