Skillnader



Visst är det skönt med variation! Jag är en stark förespråkare  för variation. Det verkligen får fart på kreativitet och tvingar oss att bryta mönster vi har. Det gäller väl även de ofrivilliga variationer vi drabbas av.

Förra veckan var det högsommar, varmt, brännande sol. 30 grader.
Denna vecka, i bästa fall 9 grader, vinade vind och regn varannan timme.

Vad tillför detta min kreativitet?

Jag tejpade min regnrock ex. Det var ju bra.
Jag har börjat dricka te istället för kaffe, fantastiskt!
Jag får nytta av mina inköppta vattentäta "trä"skor.
Regn som faller är vackert när man ser det på håll med solljus från sidan.

Hm... jag skall nog kunna hitta fler bra saker ;)

Kommentarer
Postat av: Lasso Girl

Visst är det trist att jag är den enda som läser och kommenterar din blgg.



I alla fall... Variation berikar människan, det är sant. Och får man inte variation gratis, då måste man skapa den alldeles själv.

2008-06-13 @ 11:52:23
Postat av: lillaq

Det är fantastiskt att du kommenterar tycker jag. Dock är du inte ensam om att läsa denna blogg. Jag har en trogen skara som tittatr in. Några känner jag och andra vet jag inte vilka det är.



Hoppas du har en skön försommar. Här i Norrland är det nu 9 grader varmt och lite regn.

2008-06-13 @ 11:55:11
Postat av: Lasso Girl

Försommar?

Här är det pisskallt och regnit, då vintern har börjat. Klockan är 23.00 nu, och det är 13 grader ute nu mitt i vintern, så jag kör på gasvärmaren för fullt nu!!!

Fördelen med vintrarna här är i alla fall att man slipper frysa ända in i märgen. Man "bara" fryser.

Hos dig är det torrt, prata inte om att det regnar! När du upplevt regn som gör att du måste sakta farten på bilen från 70 till 40 och fortfarande inte ser ett skit, DÅ REGNAR DET. Deesutom hade vi en tornado som blåste ner ca 200 hus söder om oss för nån vecka sedan.

2008-06-13 @ 17:10:20
Postat av: lillaq

Javisst ja. Du bor ju i tornadotrakter.

I Sverige är det en härlig försommar med fin grön färg på löven. Just nu regn men... inget som varar hoppas jag. Midsommar verkar bli kall tyvärr.



Håll i dig i blåsten.

2008-06-15 @ 16:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0