Glasögonormen

  

Jag gick för en vecka sedan in hos en optikerkedja och sa " Har ni en tid för synunderkökning nu direkt?"
Om tio minuter blev svaret. så då hann jag precis välja bågar med. Kort fundering och snabba beslut.

När man köper nåt i dagens konsumtionshets så är det ofta billigare att köpa 2 saker istället för 1.
Tja, kan väl kanske vara skoj.
Detta medförde att jag nu köpt nya brillor. Två par. Det ena ser ut som mina gamla beprövade. Små, raka och ganska neutrala. Det andra paret är bågar av plast och något mer karraktär på dessa.

Just det faktum att det är två för ett gör nog, i mitt fall att jag vågar testa nåt annat. Det är billigt och jag får både det jag är van vid samt något nytt. Alltid lite nervöst att ha en så stark accessoar (stavas det så?) som glasögon för första gången.

Det blir kanske på nån fest eller nåt ;)
Glädjande nog så hade min syn inte blivit sämre sen sist (13 år sedan).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0