Majtraditioner

image238

Idag var det dags igen för den årliga promenaden med det senaste året i siffror i ett kuvert i handen. Jag tillhör den grupp människor som gillar att gå iväg med deklarationen i handen och fysiskt lämna in den på plats.

Numer finns det ju ett antal alternativ till detta. Man kan sms:a, mejla, posta. Det är inget för mig.


Jag sitter samma kväll, gärna så sent som möjligt och deklarerar. Jag har exempelvis haft som tradition att i många år ta med mig mina papper och deklarera på den lokala puben där jag bodde förut och sen, några minuter i tolv springa ner till skattekontorets postlåda och lägga in den. Gärna då i sällskap med mina vänner och en bira.

Detta var innan dom släppte på regeln att man måste lämna in den absolut senast tolv (24.00)på natten.

Konstig regel egentligen. Nu med alla datorsystem så kan dom starta själva räknandet på kontorstid dagen efter så det är inte lika viktigt längre.


Ikväll fixade jag allt hemma och vandrade, liksom många andra mot skatteskrapan med min lapp. Skatteskrapan som numer är fylld av studenter men snälla som dom är så står dom fortfarande och samlar in deklarationer på Götgatan.

Efter genomfört uppdrag tog jag en ganska snabb öl på en pub. Trevligt.

Ett år till nästa gång.

Hoppas jag får igenom mina avdrag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0