Snabbkassa my ass!



Först gjorde systemet det. För en tid sedan började IKEA med det. Nu har tydligen Coop apat efter.
Nu är det högsta mode inom handeln att kunden själv ska expidiera sina varor. Man samlas framför en maskin med pekskärm och försöker hysteriskt trycka på rätt symbol i rätt tid. Man kan inte lägga ner eller ta upp varor i kassen (som man måste ställa på ett spec kass ställ) utan att det går ett larm och expediten skyndar för att hjälpa.

Vad fan ska detta vara bra för? Vad var det för fel på en kunnig expedit som matade igenom varorna, som kunde upplysa mig om erbjudanden, som gav ifrån sig ett trött leende när man sa "hej, äntligen fredag" eller nåt, som skickade varorna på bandet samtidigt som jag kunde packa varorna med mjölken nederst och brödet på toppen och dessutom i vettig arbetshöjd.
Nu med detta djävulssystem så måste jag huka mig och raffsa runt i korgen för att hitta dom tunga sakerna först eftersom det inte finns någonstans att lägga upp sakerna innan man måste lägga ner dom i kassen.

En besparing för affären, visst. Det behövs en, max två personal på sex stycken maskiner. Men det är väl ändå allt.
Jag som kund ser bara nackdelar.

Man handlar oftast när man är som tröttast eller stressad. Då har man ju inte lust att få ryggskott för att man måste stå och huka på golvet efter varor, trycka fel, leta efter varor i rätt kategori osv osv.
Sen skulle det gå snabbt också... tjena.
Kommer Coop anpassa butiksmöblering och vagnar som för detta nya system? Tror inte det.
Detta idiotsystem kommer bara göra mig sur. Jag handlar helt enkelt inte där mer.
Godbye Coop!

Kommentarer
Postat av: Lasso Girl

Glödhet ilska lyser :-)



Men alltså....

"Man handlar oftast när man är som tröttast eller stressad." Alltså... du kan inte ändrap å samhället. I alla fall inte med din blogg här, som i alla fall suger. Dukanske ska börja handla när du är pigg och lugn istället?



Och sen det där med hur att du måste dra upp alla tunga varor först, för att packa ner dem rätt sen. Du kanske skulle kunna ha olika kassar när du handlar, en kasse för tunga varor och en för lätta? Så slipper du rota runt sen. Enkelt, va?!



Men visst, människor är alltid bättre än maskiner. Jag tycker det är himla tråkigt med tryck stjärna om dittärende gäller hemtelefoni, tryck fyrkan om det gäller mobil. Men men.



Du får väl göra en politisk pjäs?

2008-09-22 @ 12:21:39
Postat av: Lillaq

Man ser tydligt att du inte har handlat speciellt mycket i ditt liv Lasso Girl. Handla med fler kassar! Hahaha... jag kommer inte vara den första att flänga omkring i affären med tre rullvagnar eller korgar i näven. Jag orkar inte gå in på detaljer hur det ser ut på Coop vid Zinken men dom som bor här vet.



Alla pjäser är politiska.

2008-09-22 @ 12:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0