Rom #2

Andra dagen i Rom. Nu börjar man få ett grepp om stan. I samma takt som kännedomen om gatorna växer så ökar värken i ben och vader. Vi går för det mesta. Idag tog vi tunnelbanan. Ingen svår sak för en stockholmare som jag ;) Nja, jag tycker inte om tuben i Stockholm egentligen men, här är det billigt och enkelt. En biljett kostar 9 spänn och den gäller även på bussar. Ett månadskort går lös på 300:- Så ska det vara! Dagens projekt var att åka turistbuss runt Rom och lägga så mycket som möjligt på minnet. Det var en bra guide som kunde mycket om Roms historia. Bra röst hade hon med. Sen blev det pizza och en stunds vila. Vi är just hemkommna från en prommenad till piazza del Popolo där vi sänkte en flasköl för 70:-. Det kostar och ligga på topp :( Sitter just nu i tv-rummet och dricker lite vin på vårt fina pensionat

image70image71
image72image73
image74

Kommentarer
Postat av: storaQ

Skönt att röra på sej lite va? Ni kastade väl i en slant i Fontana di Trevi? Då kommer man tillbaka till `den eviga staden´.

2007-09-05 @ 09:38:35
Postat av: lillaq

Jag kastade varken en peng nu eller förra gången men jag lovar att komma tillbaka i alla fall.

2007-09-05 @ 22:43:44
Postat av: lillaq

Oj, trist svenska på senaste kommentaren ;) Jag skyller på skrivbordet ;)

2007-09-05 @ 22:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0