Tappad verklighet!

Jag är just nu i ett land där mjölken är dubbelt så dyr som vinet, där hettan överstiger det hälsosamma, där stranden får samsas med diverse sopberg (pga strejk) där alla är till synes glada och turisterna slåss om platsen närmast vattnet.

Jag har aldrig varit på semester på detta sätt. Saltvatten i ögonen och medelhavet som utsikt. En  ny känsla. Detta sker såklar då Sverige har värmebölja, säkert lika varmt som här. Fast en flaska vitt vin kostar inte 15 spänn ;)

Tyvärr grusas min vardag här nere av att jag tappade min mobil i sanden. Den blev full av fukt och hela mitt liv tycks nu raseras. Alla nummer, anteckningar, adreser, tider som jag bokat... allt är borta. Du frågar om jag inte gjort backup på allt?
Vem fan gör backup av telefon! Så nördig är inte ens jag! Tja, nu är jag helt hänvisad till min dator och min mail. Måste gå igenom inboxen för att se vilka som bokat vad med mig.

Dessvärre så blir det inga bilder på bloggen på ett tag heller. Har som sagt ingen kamera heller.

Nu ska jag ta ett glas vin till. 25 grader varmt och allt är stilla.
Semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0