En minimiljonstad

image46

Som stadsbo och inte supervan i den vilda naturen så är en tripp in i urskogen en intressant upplevelse.
Man vandrar lite sakta och försiktigt där det är ganska ok att gå. Känns exklusivt på nåt sätt.
Plötsligt tonar ett berg av stickor och strån upp sig framför mig. En gigantisk myrstack. På marken kryllar det av små invånare av sagda hög och står man still i mer en tre sekunder så har man garanterat några stycken påväg upp för benet. Bilden togs i hast mellan mina steppkonster. Förmodligen är jag nu efterlyst i "Myrstad" som sommarens "topkiller".

Vilket enormt bygge! Vilken samarbetsvilja och ordningssinne myror måtte ha. Hitta och få plats och lyckas kommunisera mellan varandra i denna superstack. När jag blev trött benen av allt steppande så gick jag där ifrån och stöter på ytterligare en hög. När jag höjer blicken så finns det flera liknande myrhus, lite varstans. Jag befann mig i myrornas "Big Apple" kanske? Det fanns en hel del "myrmotorvägar" mllan stackarna. Högertrafik vad jag kunde se.

Det var nästan så jag hade lust att vara myra för en dag när jag såg allt detta.
Som tur e så slipper jag det.
Jag hörde även konstiga läten men mer om det senare kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0