SnyftTV

image28

Jag har ofta tv:n på när jag sitter framför datorn. Mest som sällskap men ibland fångar ljudet min uppmärksamhet och jag börjar titta. På någon av kanalerna visas Extreme homemakeover. Programidén är att ett team av arkitekter, inredare och byggare tar sig an en familj som av någon anledning behöver en ny bostad och bygger en funktionell och lyxig sådan åt dom.

Programmet trycker verkligen på alla känsloknappar man har i kroppen. Vi ska helst göra som dom medverkande i programmet, gråta av medlidande inför dessa stackare som har haft det svårt så länge.

Jag vet inte varför detta program egentligen finns. Vad är meningen med detta? Man får inga inredningstips, jag lär mig inget om konstruktion, jag får inte veta nåt om familjen direkt och det är ingen dokumentär heller. Vad vill dom att jag ska förstå eller känna? Och framförallt, varför?

När jag nångång har tittat på nästan ett helt program inkl. alla reklampauser så känner jag bara sorg. Sorg för familjen som haft det svårt, sorg för alla som inte får denna skänk från ovan, sorg för alla dom som blir avundsjuka, sorg för att jag och andra fastnar framför detta tvtittande som äter min tid.

Jag undrar om en mer kräsen tvpublik skulle resultera i bättre tvprogram eftersom jag inbillar mig att ingen skulle sakna dessa vitslösa tvproduktioner. Eller har snyfttv kommit för att stanna?

Eftersom det är min blogg så kan jag här uppmana er alla att undvika onödig information så långt det går.
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0