Bloggandet på nedgång!

Läste i SvD att bloggandet är på nedgång. Trenden gällde främst proffsbloggarna som hållt på sen bloggboomens gryende dagar. Det är väl som med allt annat. När man inte är spetsen eller mer unik än någon annan så svalnar intresset. Det tar på krafterna att vara unik eller nydanande.

Jag minns att jag själv var den absolut första generationen av SMS:are. Under en lång tid hade jag bara en person att sms:a med. Första tiden kunde jag dessutom bara ta emot sms så det blev ganska korta samtal. När jag sedan köpte en ny telefon med den nya finessen så blev det oumbärligt.

Många välformulerade små meddelanden. Det var långt innan T9 språket fanns så man blev en fena med tummen. Inga andra i vår omgivning fattade vitsen med att sms:a. Det tog tid bara tyckte dom, tills vi jämförde mobilräkningar. Många av dom pratade samtalen var ofta lite onödiga frågor eller nåt som sedan utvecklade sig till ett längre samtal och räkningarna sköt i höjden. När man då istället sms:ade dessa trivialiteter så slapp man allt onödigt snack.

Då kostade ett sms 1.50:- vilket kan tyckas vara hutlöst i dessa prispressade tider men samtalstaxan på uppringda samtal låg på ca 5.50:- minuten.

Sen när alla andra upptäckte smsfunktionen så hade min kompis och jag skrivit oss trötta.

Ja, nu är jag en av dom som sent skall synda.

Blogga på kära vänner.


Kommentarer
Postat av: milla-w

nedgång? why?

2007-05-31 @ 00:38:47
URL: http://miilaw.blogg.se
Postat av: Lillaq

Jag tror att det var nåt i stil med att bloggare går ofta över gränsen och blir hotade bl.a.

2007-05-31 @ 01:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0