Ringar på vattnet

Att inspireras och influera andra är ju alltid lika kul. Jag har tidigare sagt att jag på senare tid får mer frågor om hur bloggar funkar. Därav mitt nyvunna intresse. Min son Gustav 14 år snackade om en läxa han hade i svenska. Dom skulle skriva en uppsats helt enkelt i valfritt ämne. Han hade valt historien om ett kylskåp. Han berättade livligt om hur han skulle skriva det.

Jag föreslog att han skulle starta en blogg i ämnet.  Tankar från ett kylskåp. Hur kan ett kylskåp i dagens Sverige uppfatta tillvaron? Han tände på idén och jag hjälpe igång honom med att starta en blogg.

kylskaps.blogg.se

Förväntningarna är som vanligt skyhöga när man får en bra idé. Besök den gärna för att se vad ett kylskåp tänker på, enligt en 14-åring. Vi får se om svenskaläraren blir nöjd. Jag vet inte vad dagens lärare tycker om planlöst skrivande i cyberrymden (där kom det igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0