I otakt med vinterdäcken!!!

Jaha, då var vi då framme vid vintern första halka. Den mest förädiska. Jag har kommit lite i otakt med mina däck. Just nu ligger mina nya sommardäck på. Jag var tvungen att byta dom för en tid sedan då dom gamla nästan ramlade av själva. Helt livsfarliga med andra ord.  Det var lite för tidigt att sätta på vinterdäcken då, så jag köpte nya sommardäck. Otajmat.

Vinterdäcken är inte helt bra dom heller, eller två av dom rättare sagt. Jag köpte två nya förra året. Var lite snål faktiskt. Jag tyckte att två av dom som satt på borde räcka en säsong till. Det är således ingen ordning alls. Jag måste nu köpa två nya vinterdäck. Sen kan jag byta alla.

Till saken hör att vinterdäcken är förvarade 3,5 mil från bilen.

Ingen ordning och vintern knackar på dörren, precis som förra året och året innan och året innan det...

Kommentarer
Postat av: storaQ

Ja, vad ska man säga? Är det inte märkligt att man aldrig lär sej. Av någon outgrundlig anledning tror jag alltid att "det är nog sommar en vecka till". Eller oxå är jag bara lat.

2007-11-05 @ 12:23:03
Postat av: lillaq

Ja, jag tror på mänsklighetens obotliga seghet. Att utgångspunkten för verkligheten är så som den har varit. Allt "nytt" krävs det en uppenbarelse eller erfarenhet för att verkligheten ska ändra sig.
Igen och igen och igen... ;)

2007-11-05 @ 14:48:49
Postat av: syster

och jag år storasyster DUKTIG med vinterdäck på!
I tid som ALLA andra vintrar! Skönt att vara bäst på något. Puss bröder.

2007-11-05 @ 19:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0