livet i mappar

image177

Ja, då satsade jag lite stort och införskaffade en ny dator. Det var drygt 2 år sedan och jag har verkligen slitit min gamla dator  hårt. Den har varit med mig överallt, verkligen. Jag har använt den till allt. Jobb, fritid, nöje och sällskap. På senaste tiden har den uppfört sig lite konstigt. Blåskärm, plötsliga avstägningar m.m. Då är det dags att se över det hela ordentligt.

Klart man hade kunnat ta fram stora verktygslådan och försöka ordna allt men... det är lättare och roligare att köpa en ny. Tja, på krita såklart ;)

Det gör inget. Detta är en maskin som verkligen är bra, känns det som. jag är väldigt nöjd. Än så länge så irriterar jag mig inte på det nya OP systemet Vista. Ja, det kommer väl när nyhetens behag lagt sig.

När man byter dator så måste man ägna en ansenlig tid åt att göra backup och ladda ner patcher samt försöka hitta alla bra program som man verkligen anväönder dagligen. Då stöter man på många roliga saker bland mapparna man samlat på sig. Man hittar två år av sitt liv.

Bilder från kameror, mobiler och mejl.
Ljudfiler från gamla jobb
Halvskrivna dokument som aldrig blev skickade.

Mer och mer av våra liv hamnar i datorn och kommer aldrig ur den sen.

Oj, vad långt det blev. Måste bero på det underbara keyboardet ;)

godnatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0