Jul, jul, jul...

image150

Det går ju trender i allt! Jag har i många år producerat en julshow i Södertälje. Egentligen har jag varit inblandad i det sedan 1992 då vi körde första julshowen med mat och underhållning. Vi var helt klart pionjärer med det.
Nu för tiden är det en uppsjö av mer eller mindre juliga föreställningar. De senaste åren är den enda kopplingen till jul just kalendern, det lackar mot jul. Sen plockar man ihop lite kända/halvkända från TV, har en stor lokal som tar 1300 sittande sen hänger man upp en julkula i entrén, klart.

Tja, inget ont i det, the show must go on.

Jag fick det första reklambladet för Silja Lines julshow i juni. Lite väl tidigt för min smak. Man vill ju gärna klara av midsommar innan man ska behöva tänka på julklappar. En storhelg i taget på nåt sätt.

Marknadsföringstrenden är enligt min erfarenhet:
1. Direktreklamen kommer tidigare och tidigare. Snart har vi reklam året om som vi kan plocka åt oss när vi behöver.
2. Reklamutskicken är liggande A3 som är vikt tre ggr med groteskt mycket färger på unga sångerskor och dansare som glittrar.
3. Olika prisklasser (inget nytt i sig) med ett spann på dyrt, jävligt dyrt och sjukt svindyrt. Mellan 795:- och 2500:- (plus moms)
Jag säger som en av mina bröder. Det bästa prist är det som är prisvärt. D.v.s själva summan är oviktig.

I år ska jag själv medverka i en Las Vegasliknande show i Södertälje. Vi kanske ses där!

God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0