Vems behov?

image144

Jag skulle ta mig en kvällsmacka för en tid sedan. Jag hade några dar innan varit sugen på lite köttigt pålägg. Det blev en skinkliknande variant. När jag sedan har öppnat och ska ta en skinkskiva så är det ett väldigt pyssel. Skivan är så tunn så det är svårt att få tag om den. När jag väl lyckas så går den genast sönder.

Skivorna ligger liksom inlindade i varandra på nå märkligt sätt. Meningen är att det ska vara lätt att ta loss dom men konstruktionen resulterar i det motsatta. Det är omöjligt att få tag på en hel skiva.

Jag har sett otaliga reklaminslag på TV om dessa revolutionerande sätt att paketera vårt pålägg så att det skall vara extra lätthanterligt. Reultatet faller platt i samtliga försök.

Jag frågar mig, har det varit speciellt svårt att ta loss skivorna om dom legat på rad som förr?
Är detta verkligen ett konsumentbehov?

Nä, såklart inte. Jag är helt övertygad om att det är en stackars marknadsgrupp på nåt företag som suttit på "brainstorming" en helg för att bredda sitt sotiment och sin marknad. Dom har pressat fram ett problem som inte finns.

"-Dagens mission kära köttkollegor, är att vi ska komma på ett sätt att erbjuda mindre kött för samma pris på ett mer attraktivt sätt."

Ojojoj...

Nu ska jag ta en ostmacka.

Kommentarer
Postat av: storaQ

Hej, välkommen tillbaka. Har du återhämtat dej lite? Apropå skinkan, skit i skivorna! Riv bara av ett par cm och bred ut. Självklart är man som kund lurad. Det är väl en av livets grundregler.

2007-09-17 @ 14:40:57
Postat av: lillaq

Jamenvisst! Tacka vet jag raketost ;)

2007-09-18 @ 10:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0