Skägg = pondus?

image232

Ibland när jag inte behöver raka mig så gör jag inte det helt enkelt. Inte av lathet utan för att det är ganska praktiskt.
När man kommer över klistadiet och håren börjar lägga sig ner istället för att stå rakt ut, då kan man göra lite frissyr av det.
Piffa till kanter, trimma längden m.m. Jag tycker mig märka att när jag har skägg på detta vis så känns det som om
folk bemöter mig med lite mer respekt eller vördnad till och med. Det jag säger måste tas på lite mer allvar.
Det är ju klart att jag ser något äldre ut vilket kanske är orsaken.

Undrar om olika skägg ger olika resultat. Nedan mina egna fördomar om skägg

Bockskägg=trist akademiker.
Julskägg=Glöggfryntlig extrajobbare.
Fiskarkrans(utan mustasch)=Gubbig, snäll, praktisk.
Raggarvågen(går på läpp men ej hakan)=full, trött och gillar country
3 millimeters=backslicksnubbe på stureplan. Bessevisser och naturnolla.
Pipskägg=intellektuell och pretantiös lite skitig.

Själv har jag just rakat mig igen.


Kommentarer
Postat av: Tom

Kultur-/politiker-skägg a la Pagrotsky o Peter Eriksson går inte av för hackor heller...

2008-04-23 @ 17:08:02
URL: http://typpapper.blogg.se
Postat av: lillaq

Haha, nä! Som du vet så blir det mest Clarken för min del när jag sparar ;)

2008-04-23 @ 21:07:21
Postat av: lillaq

Haha, nä! Som du vet så blir det mest Clarken för min del när jag sparar ;)

2008-04-23 @ 21:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0