Tomte kontakt av 3:e graden

image204

Tänka att Tomten finns!

malte snart 4 år fick idag post från Tomten. I julas så skickade Malte ett önskabrev till tomten med en önskan jag inte kommer ihåg. Tror det var en robot. Som duktig förälder hjälper man ju till med skrivandet och alla adresser. Vi la det snällt på lådan och så gick jag och köpte en robot.

Idag kom ett adresserat kuvert till Malte. I det ett kul litet brev där han tackade för brevett han fått samt lite berättelser om hur han har det. Allt skrivet med rödpenna såklart. Sen skickade han även med ett litet spel, memory.

Jättekul tycker jag! Jag skiter ju i att hela idén är mest kommersiell idag (jag vet att Lasso Girl kommer kommentera nåt sånt), nä här handlar det om att Posten eller vem det nu är som har det angenäma uppdraget, helt på egen hand trycker upp dessa brev, tar fram ett spel och skickar ut allt till alla dessa tusen barn som önskat sig saker.

Intressant, verkligen!

Undrar om jag nånsin kommer att få ett brev från Gud?
Och vem skulle i så fall skicka det?

Kommentarer
Postat av: lisa

Har du skrivit något brev till Gud då? Så att han kan svara menar jag. Jag har ju lite kontakter så jag kan kanske fixa nåt...
hedningen som har gift upp sig

2008-02-07 @ 08:44:59
Postat av: lillaq

Jag har ingen adress ;)
Nja, jag får väl skicka ett då.
Till Gud, Universum

2008-02-07 @ 15:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0