Krångelstan

 

Jag är född och uppvuxen i kringelstan eller som några kallar den tokstan med det riktiga namnet Södertälje.
Tälje är en stad med mycket folk ca 86.000 st invånare fast med en ganska liten stadskärna. Centrum består i stort sätt av ett stort torg, en kyrka, en gånggata, en bussgata, en tågstation samt några mindre öppna ytor. Resten är bostäder, kontor och fabriker.
Centumkärnan har sedan sextiotalet då det revs och byggdes upp enligt gängse standard för den tiden, varit ständigt föremål för förändring i oloka former. Sedan ett par år har ett varuhuskomplex innehållande all sköns affärer, kallat Kringlan varit under ombyggnad.

Jag och mina vänner har döpt om den till Krånglan, eftersom man inte vet från dag till dag vilka affärer som ligger var. Dom som byggt om, eller snarare planerat ombyggnaden är uppenbarligen inte från sta. Dom har heller inte gjort efterforskningar om den samma heller. För symbolen för Södertälje tillika symbolen för varuhuset är en stor kringla. En kringla som har formen som en trekant med toppen upp. Nu har dessa vandaler vänt på kringlan?!! Det ser ut som ett hjärta!

Vilken ignorant person gör detta? Det är fult! Tänk om vi skulle vända upp och ner på våra svenska kronor? Stadshuset skulle se ut som en ledsen hund. Faktum är att jag försökt mejla folk för att få ett svar på detta men inte fått det ännu. Nä, detta skall inte gå obemärkt förbi. Rör inte min kringla!

(jag lugnar mig snart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0