Vad hände 2007?

Ytterligare ett år har passerat. Ibland är det roligt att summera ibland är det mest dpprimerande. Jag vet inte vilket det blir denna gång. Jag gör ett försök att summera 2007.
Betygsskalan 1-5 där 1 är uselt och 5 topp.

Jobbmässigt: Ett varierat år. Man kan säga att det inleds med ett högt tempo klingar av i mars-april för att sen ta fart igen på försommaren. Juli- augusti lungt igen sen har det varit ett väldigt race från sep fram tills nu. 2007 bjöd inte på några stora överraskningar egentligen. Man fick lite engagemang man inte sökte samtidigt så fick man inte några man sökte så det mesta jämnar ut sig detta år kändes det som.
Betyg 3

Hemmet: Vi har gjort vissa roliga ytrenoveringar i hemmet vilket ju alltid är uppfriskande. Sommarstället har även det fått sig en översyn vilket var både kul och närande. Vi har under 2007 skaffat diskmaskin, hottat upp kyl och frys samt bytt tvättmaskin. Nyare, bättre och snyggare. Samt mer miljövönligare. Alltid nåt.
Betyg 4

Nära och kära: Självklart så känns det alltid som man umgås för lite med barnen och sambon. Under 2007 har sambon bytt jobb vilket inneburit att hon och jag gått "förbi" varanndra i ganska hög utsträckning och våra tider har mer liknat ett femtonspel än familjeplanering. Vi tror båda att det ska bli bättre 2008.
Betyg 2

Hälsan: Jag har inte varit nämnvärt sjuk alls detta år. Trött och disträ men det räknas nog mer som nomaltillstånd ;) På det stora hela så har hela familjen varit frisk, under hösten i alla fall. Mina tidigare åkommor som avhuggen tummsena, ledbandsbräck och axelvärk verkar vara på bättringsvägen. Tyvärr så har min ambition att träna regelbundet inte gått så bra under hösten. Jag hade en bra rutin i våras men... till våren kanske. Suck.
Betyg 4

Nåväl, hur ska man då verka för att faktiskt få ett bättre 2008?
Jag ska försöka leva som jag lär. Att faktiskt göra dom saker jag säger att jag ska göra. Helt enkelt bara.

Ta hand om min kropp. Gå, springa, simma, cykla mer än att åka bil.
Umgås mer med min familj. Utan krav på att hitta på avancerade saker. Bara vara. Inte så lätt alltid.

Tja, vi får se vad 2008 bär med sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0