Bättre sämre tider?


En helt igenom begriplig bild

jag läser i dagens SvD att dom goda tiderna är förbi. Nu väntas lågkonjungtur och sämre tider.

Wow,. vi har alltså haft det bra? Vi har tydligen varit på toppen och vänt!
Är det så det känns? att ha det bäst?

Alltid när jag läser prognoser, rekomendationer om mitt liv och ekonomi så känner jag alltid att det inte gäller mig.
"Nu får barnfamiljerna det bättre" (om man inte bor i bostadsrätt inne i stan"
"Nu får husägarna det bättre" (om huset är taxerat till flermiljonbelopp)
osv.
Sånt gäller aldrig mig.

I min plånbok blir det aldrig varken mer eller mindre. Det kommar bara an på hur man för tillfället löser det hela.
Privatlån eller besparing är väl det vanligaste i mitt fall.
En 100 spänn mindre i statlig skatt äts upp av en påläggsavgift på fackavgiften osv.

Frågan blir då, vad är goda tider? Om det är goda tider vi haft nu så inte kommer dom mig tillhanda direkt. Jag är ju inget matematiskt orakel direkt och ser väl inte helheten kanske.

För mig är goda tider när nån annan får kirra biffen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0