Curling eller skoj?

image209Har i helgen varit iväg på landet. Hade några av mina barn med. Detta sportlov var ju inte som dom flesta man upplevt direkt. Jag minns dagarna när sportlovet var en enda lång kall och blöt tid med snötunnelbyggande, miniskidor i Bårstabacken och frusna stickande fötter när man la sig i duschen när man kom hem.

Detta år är annorlunda. Aktiviteterna har varit museér, ridning och kojbygge.

Jag bygger ju inte till mig själv som ni förstår. Nä, det är dom två ynstas koja jag bygger. I sommras slog jag ihop en lekstuga men den har dom tydligen vuxit ur.

Ja, jag tog verktyg och matriel och begav mig till den redan påbörjade byggnaden (inte den på bilden).

Efter några timmar var där en nästan färdig koja med repstege,  fönster av glas och viss inredning.  Jag var helt slut.  En granne kom förbi och undrade om det inte var ungarna som skulle bygga?

Njä, det tycker inte jag, dels vill jag att den ska vara något sånär säker men sen är det ju jävligt kul. Klart att dom var med och sågade lite. Räckte spik och bar plank. Dom såg hur det växte fram.

Det handlar inte så mycket om att "serva" ungarna. Mer om kvalitativt umgänge. Och sen om det ska bli nån koja som man kan leka i innan dom hunnit växa upp så behövs nog lite hjälp.

Vi hade roligt och det var ju huvudsaken. Jag rekomenderar härmed den skönlitterära boken Mamma Mu bygger en koja, av Sven Nordqvist. Helt på pricken tycker jag ;)

Kommentarer
Postat av: Lasso Girl

Du ligger alltså när du duschar?!


Jag blev lite full i skratt när jag lästa det. Kan inte riktigt se det framför mig, hur mycket jag äm försöker. Fast det var ju kul skrivet. Just det påstående öppnar många portar för att skapa nåt kul av... Min bild är att stackars psykvrak ligger i duschen, eller en gamling som halkat. Eller var det träningsvärken efter lekstugebygget som orsakade denna underliga ställning?

2008-03-04 @ 00:34:00
Postat av: Lillaq

Ja, faktum är att jag ibland ligger i duschen, när jag är trött. Varför stå när man kan ligga?
Självklart har vi
ett utmärkt badkar vilket lämpar sig väl för slöa morgontrötta personer som jag ;)

Fast oftast står jag...

2008-03-04 @ 02:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0