Vabba...ett heltidsjobb

image210Jag har de två senaste dagarna varit hemma med den nyss fyllda 4 åringen. Han har hostat ganska kraftigt, lite feber. Då måsta man ta det lungt. Vila = snabbt tillfrisknande. Med hjälp av lite hostmedicin så dämpas den värsta hostan.

Eftersom jag just nu har det lite lugnare och kan planera lite friare så är det jag som tar vabbpassen.
Fast gårdagen var inte att leka med. Familjen fick verkligen slå knut på sig själv för att allt skulle lyckas.

Ibland kan man helt enkelt inte ändra på möten eller spelningar utan måste lösa det på nåt sätt. Inga av våra möjliga barnvakter (övrig familj och kompisar) hade möjlighet att rycka in så...

Jag ger mig iväg på morgonen, avklarar två st möten och diverse iordningställande inför kvällen. Gasar hem och avlöser sambon som har 50 minuter på sig att ta sig till den kyrka hon ska sjunga i (begravning). Vi hoppas att den inte skall ta mer än 35 min eller så.

Efter en knapp timmes begravning kommer hon hem och jag får bilnyckeln i hissen. Jag startar 30 minuter sen, men hinner ganska bra ändå. Har mitt lilla evenemang som innefattar en ensemble på 10 pers för ca 100 i publiken utomhus med Ad Lib som ledord.

Kastar mig efter ihopraffsande av rekvisita iväg i bilen igen till ytterligare en kyrka. Anländer 10 min innan sambons nästa gig kl. 19.00

Jag har nu endast druckit kaffe under hela denna tid.

Giget flöt bra och sonen som är med är nöjd med att göra pärlhalsband till mamma. Därefter åker vi hem via en pizzabutik som levererar ok pizzor. Alla hemma, mätta och i säng (inte jag dock) kl 20.30

Idag vabbar jag igen. Har ännu inte klätt på mig och klockan är 12.41 :) Sonen har lekt och vi har det bra, hela dan. Hostan är bättre och febern helt borta sedan 24 timmar.

Det blir nog dagis i morgon.

Kommentarer
Postat av: JB

Hej!

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1204785844_dagens_frga.html

Tack för din medverkan & Ha en bra dag!

Mvh

JB

2008-03-06 @ 12:54:51
URL: http://vastertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0