Åk smart - Ta bilen!



Vad trött jag blir på SL!

Jag åker ibland tunnelbana och använder oftast rabattremsa, om jag inte fått låna nåt månadskort av nån vänlig själ.
Idag var jag påväg till arbete och har lite brått. Slänger fram min remsa som är halvt använd till spärrvakten. Men blir stoppad! Remsan gäller inte längre! Den har gått ut för en månad sedan.

Hur är det möjligt? Jag trodde att remsor gällde tills dom tog slut. Jag köpte denna remsa i Mars kanske och nu gäller den inte längre. Jag måste således gå till pressbyrån och köpa en ny remsa för 180:- som jag kan åka 8 resor på som mest.

Det är ju tur jag har bil. Jag har fan inte råd att åka kollektivt. Tycker inte att det är direkt prisvärt att åka några kilometer för detta pris.
Jag fattar att folk plankar, även om jag själv inte tycker det är rätt sätt att protestera på.

Jag fällde några ytterst sura kommentarer till de stackars expediterna (båda kvinnor i unga år) men kännde mig inte bättre för det. Jag blev bara surare. Så jag fantiserade en liten stund om hur det hade varit om en av expediterna hade varit en person jag kände. Hur skulle jag hantera det.
Jag spelade upp situationen i huvet några gånger och såg mig själv utifrån.

Jag såg löjlig ut som sur. Då blev jag gladare.

Suck...

Min nya remsa gäller till 2010. Hoppas jag hinner åka upp den i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0