Eye Toy Aaaaah!


Riktigt såhär såg inte jag ut ;)

Jag ska om typ två veckor vara med på ett seminarie eller så om (korta ordalag) sätt att använda TV- spel på äldreboende, som träning.

Jag som själv inte har ett PS fick således låna ett rosa fint litet med tillhörande spel.
Jag satte igång maskinen tillsammans med min yngsta son och vi sprang på stället, viftade hejdlöst med armarna, hoppade och boxade tills jag var helt slut.

Vilken grej. Jag kände mig lite larvig. Jag blev svettig, vilket ju är meningen. Speciellt för de gamlingar som ska använda detta.

Jag hade lite svårt att ibland fatta vad som var kul egentligen. Jag tror att jag hade en tidig utgåva på själva spelet men det var ok. Kul idé f.ö. Att få gamlingar som ändå sitter framför TV:n intresserade för detta.

Projektet är provat under hösten och är väldigt populärt tydligen. Som någon pensionär sa, "-Nu kan jag äntligen spela tennis igen". Då sittandes i en stol framför tv:n men bättre det än att inte lyfta på armarna alls den veckan.

Personligen skulle jag nog satsa på ett Wii. men vad vet jag om detta? Hoppas kunna mer om några veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0